Zajęcia lekcyjne


 6. Piramida zdrowia

Lekcja rozpoczęła się od przypomnienia na jakie składniki odżywcze podzieliliśmy produkty żywnościowe tj. węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy i minerały. Następnie nauczyciel zapoznał uczniów z otrzymaną piramidą zdrowego żywienia oraz wykorzystaliśmy piramidy przygotowane przez ,,Aktywne pierwszaki". Omawiając znaczenie w diecie razowego pieczywa, kaszy gryczanej, brązowego ryżu poznaliśmy budowę ziarna i zrozumieliśmy dlaczego należy jeść produkty z pełnego przemiału. Kosztowaliśmy płatki z pełnego ziarna pszenicy z jabłkami i rodzynkami i były jednogłośnie: ,,Pyszne". Kiedy omówiliśmy grupę produktów zbożowych wypadła nam przerwa śniadaniowa, w czasie której zjedliśmy smaczny razowy chlebek i bułeczki z masełkiem, przygotowane przez nauczyciela. Dzieciom bardzo posmakowało razowe pieczywo, efekty były widoczne na drugi dzień, kiedy spora grupa miała kanapki z razowego pieczywa. Następnie omówiliśmy grupę warzyw i owoców. Obejrzeliśmy wspaniałą animację wiersza ,,Na straganie": https://www.youtube.com/watch?v=8WVHYUBURss, po której wypisywaliśmy nazwy warzyw i wybraliśmy grupę, która zapamiętała ich najwięcej. Również fajnie bawiliśmy się przy interpretacji wiersza ,,Pan Pomidor": https://www.youtube.com/watch?v=gSnlQO0s4M0 . Po tym omówiliśmy pozostałe elementy z piramidy zdrowia, przypominając jednocześnie listę złych składników w naszym pożywieniu.


- O czym będą dzisiejsze zajęcia?



-  O Piramidzie Zdrowia.

Po omówieniu budowy ziarna kosztowaliśmy płatki z pełnego ziarna pszenicy z jabłkami i rodzynkami.
To jest po prostu ,,Pyszne"

,,Razowe śniadanko"
W czasie przerwy śniadaniowej zjedliśmy razowe pieczywo.







5.Zostań sportowym asem


Zajęcia ,,Zostań sportowym asem" zostały zrealizowane w trakcie zajęć wychowania fizycznego.
 Na początek uczniowie wysłuchali wiersza ,,Na zdrowie":


„Na zdrowie”
Chyba znacie to przysłowie:
„W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Zapamiętaj: dobre zdrowie
gwarantuje tylko ruch.
Zatem sportu nie unikaj,
ćwicz bez względu na swój wiek.
A poranna gimnastyka
to najlepszy w świecie lek.
Otwórz okno i piżamę
na sportowy ubiór zmień.
Zacznij trening przed śniadaniem.
Gimnastykuj się co dzień.
Możesz ćwiczyć przy
muzyce:
wymach ramion w bok i w przód,
skręty, pompki i nożyce,
nawet śmieszny kaczy chód.
Kiedy będziesz robił skłony
–nie ociągaj się jak żółw;
ruszaj głową w różne strony
i wyginaj śmiało tułów.
Pomyśl o zgarbionych plecach,
o sylwetce zgiętej w łuk.
W górę prostuj się jak świeca,
wspinaj się na palcach nóg.
Nie narzekaj, że na głowie
nie potrafisz stać jak brat.
On myśl złotą „Sport to zdrowie”
zna od wielu, wielu lat.
Jutro i ty zrobisz szpagat,
Gwiazdę, mostek, salto w tył.
Wytrwałości sport wymaga.
Oby ci starczyło sił!


Zabawa,,Zwierzęta - liczby"


 Ćwiczenia oddechowe


Zadania, które musieliśmy wykonać, aby otrzymać Dyplom Sportowego Asa
1.
Bieg do materaca, przewrót w przód, zejście z materaca, okrążenie pachołka, obok którego znajdował się koszyk z woreczkami. Zabranie woreczka, umieszczenie go na głowie i marsz do linii startowej.
.


2.
Czworakowanie po ławeczce, zejście z niej i zabranie z koszyczka ustawionego za ławką woreczka. Powrót–przeczołganie się „slalomem” pod ławką. 




3. 
Wspinanie i zjazd z ławeczek.



















4.
Przeskoki dowolnym sposobem przez skakankę.



5.
Skoki na piłkach do pachołków


Na koniec była zabawa w ,,Wąż-lider" i ,,Piętnastka"

 




4. Co należy jeść, aby być zdrowym?
 Prezentacja wierszyka ,,Chory kotek".



 Podczas zabawy edukacyjnej ,,Postaw diagnozę", uczniowie wysłuchali przygotowanych opowiadań i na prezentacji dopasowywali podpisy do odpowiednich ilustracji.




Kotek, który nie wiedział kim jest



Ustaliliśmy i zapisaliśmy co należy oraz czego nie należy jeść.



Smaczna przekąska



 3. Źródło życia i zdrowia - woda!

MAGICZNY STRUMIEŃ -który za dotknięciem czarodziejskiej różdżki popłynął przez pustynię.
Uczniowie mieli za zadanie  narysowania zmian, które dokonały się na pustyni pod wpływem wody. Przygotowane krajobrazy umieściliśmy nad strumieniem i omówiliśmy wspólnie wpływ wody na rozwój przyrody i środowiska.































Omówiliśmy rolę i znaczenie wody w organizmie człowieka i zamalowaliśmy 2/3 konturu człowieka kolorem niebieskim, bo tyle miejsca zajmuje w nas woda.



Przystąpiliśmy do wykonania eksperymentu z przenoszeniem wody, a następnie omówiliśmy utratę wody przez organizm człowieka. Doszliśmy do wniosku, że w związku z tym musimy stale uzupełniać poziom wody w naszym organizmie.  


Przygotowaliśmy wody smakowe, które doskonale mogą gasić pragnienie.















Następnie w grupach porównywaliśmy i wypisywaliśmy skład przyniesionej wody i innych napojów. Zauważyliśmy, że tylko woda nie zawiera cukru i substancji dodatkowych. Zawiera natomiast dużo minerałów potrzebnych dla zdrowia. Podsumowaniem zajęć było stwierdzenie, że najzdrowszym napojem jest woda.


















2. Zbieramy informacje na temat tego co jemy

Dnia 3.12 odbyły się zajęcia w klasie II wg scenariusza ,,Zbieramy informacje na temat tego, co jemy”.
Zajęcia nauczyciel rozpoczął od wyświetlenia dużej postaci Ferro na ekranie, przedstawiając go jako bohatera dzisiejszych zajęć. Następnie uczniowie zostali zapoznani z jego historią i obejrzeli pojazd, którym przybył na Ziemię.

Mieliśmy przygotować propozycje produktów do zjedzenia przez Ferro. Zapisaliśmy je na tablicy, a następnie każde dziecko postawiło plus przy produkcie, który ono lubi i poleca. I tak mieliśmy gotową listę produktów dla Ferro. Padły oczywiście propozycje niezdrowych produktów, ale zaraz rozwialiśmy wątpliwości. Ferro jest przecież naszym gościem, a gości częstujemy dobrym jedzeniem, a nie złym.



Następnie przeszliśmy do rozmowy na temat reklam. Dzieci przygotowały słowne scenki reklamowe dobrych i złych produktów. Ustaliliśmy, że reklama nie daje nam informacji o wartościach produktów żywnościowych. W ten sposób pojawił się temat etykiety, że to na niej dopiero możemy znaleźć informację dotyczącą danego produktu.

 Nauczyciel pokazał na blogu informację dotyczącą etykiet. Ustaliliśmy co powinna ona zawierać. Szczególnie zwróciliśmy uwagę na skład produktu. Wypisaliśmy na tablicy składniki, które akceptujemy oraz nazwy składników, na które należy uważać.


Na koniec narysowaliśmy dla Ferro propozycje zdrowego jedzenia.



1. Dobre i złe składniki w naszym pożywieniu

Dnia 28.10 i 29.10 klasa II pracowała wokół tematu ,,Dobre i złe składniki w naszym pożywieniu”. Nauczyciel wykorzystał zaproponowany scenariusz oraz sam włączył inne działania.
Dzieci w tym dniu przyniosły do szkoły opakowania po różnorodnych produktach spożywczych, opowiadały co jadają najczęściej i najchętniej.





 W trakcie zajęć dzieci poznały następujące składniki pożywienia:



BIAŁKO 
 niezbędne do budowy nowych komórek ciała kości i mięśni.

WĘGLOWODANY-CUKRY
źródło energii dla organizmu.


TŁUSZCZE
również źródło energii, ale należy uważać na jego ilość w zjadanym pożywieniu.

SKŁADNIKI MINERALNE
 wapń, fosfor, magnez.

 WITAMINY
A, B, C, D.




ZŁE TŁUSZCZE I ZŁY CUKIER!!!




 Na koniec zajęć bawiliśmy się doskonale przy piosence:
 ,,Witaminki"







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz