ZADANIE
Założenie i prowadzenie uprawy ziół w klasowym ogródku ziołowym
Dnia 2 kwietnia założyliśmy naszą klasową uprawę ziół. Posadziliśmy: tymianek, estragon, bazylię, kolendrę, szczypiorek, bazylię, cząber.
Codziennie rano wspólnie obserwujemy nasze uprawy, podlewamy i dzielimy się naszymi spostrzeżeniami. Pierwszy zakiełkował estragon już po trzech dniach. Następnie po pięciu dniach kiełki wypuściła już prawie każda roślinka. Po 10 dniach pokazały się już małe roślinki.
ZADANIE
Najciekawsza praca przedstawiająca Order Miłośnika Sportu
Ordery Miłośnika Sportu wykonaliśmy w szkole w trakcie zajęć plastycznych. Uczniowie bardzo chętnie przystąpili do pracy. Po wykonaniu pracy, drogą głosowania wybraliśmy ten najładniejszy. Następnie nasze medale umieściliśmy na szkolnej gazetce pod schodami, gdzie przechodzą wszyscy uczniowie i ich rodzice oraz nauczyciele naszej szkoły. Na gazetce wiszą nie tylko nasze prace, ale również klasy pierwszej, która miała takie samo zadanie związane z realizacją programu.
Nasze ordery
Najbardziej spodobał się pomysł z narysowaną piłką symbolizującą miłośnika sportu, którego pomysłodawcą była Liwia Sikora, a wykorzystała ten pomysł również Oliwia Góral.
ZADANIE
- Strefa aktywności - najciekawsze propozycje zabaw w szkole
Nasze propozycje gier i zabaw w szkole
ZADANIE
- Zdobywamy odznakę Super Kucharka za najlepszą dobrą przekąskę
Głosowanie
Nasza zwyciężczyni
oraz zwyciężyła praca Liwii Sikory
Pozostałe prace
ZADANIE-Teatrzyk Warzyw i Owoców
Klasa druga w ramach teatrzyku warzyw i owoców przygotowała przedstawienie
,,Chcesz być zdrów jak ryba, jedz owoce i warzywa”
Przedstawienie pokazaliśmy również w naszej .szkole 17.02 -wspólnie z klasą I. Widzowie to klasy III i IV, goście: p.Joanna Kmiecik- dyrektor szkoły, pani pedagog Jolanta Wójcik z praktykantkami.
Aktorzy dostali mocne brawa-co świadczy o sukcesie przedstawienia, trafności doboru tematu. Wszystkich zachwyciły pomysłowe i barwne stroje.
ZADANIE-Zaprojektuj Wodolubka
Przystępujemy do pracy
Wybieramy Wodolubka
I miejsce
II miejsce
Pozostałe prace
ZADANIE
-najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu
Strefa aktywności - najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu Założenie i prowadzenie uprawy ziół w klasowym ogródku ziołowym
Dnia 2 kwietnia założyliśmy naszą klasową uprawę ziół. Posadziliśmy: tymianek, estragon, bazylię, kolendrę, szczypiorek, bazylię, cząber.
Codziennie rano wspólnie obserwujemy nasze uprawy, podlewamy i dzielimy się naszymi spostrzeżeniami. Pierwszy zakiełkował estragon już po trzech dniach. Następnie po pięciu dniach kiełki wypuściła już prawie każda roślinka. Po 10 dniach pokazały się już małe roślinki.
Najciekawsza praca przedstawiająca Order Miłośnika Sportu
Ordery Miłośnika Sportu wykonaliśmy w szkole w trakcie zajęć plastycznych. Uczniowie bardzo chętnie przystąpili do pracy. Po wykonaniu pracy, drogą głosowania wybraliśmy ten najładniejszy. Następnie nasze medale umieściliśmy na szkolnej gazetce pod schodami, gdzie przechodzą wszyscy uczniowie i ich rodzice oraz nauczyciele naszej szkoły. Na gazetce wiszą nie tylko nasze prace, ale również klasy pierwszej, która miała takie samo zadanie związane z realizacją programu.
Nasze ordery
Głosowanie |
ZADANIE
- Strefa aktywności - najciekawsze propozycje zabaw w szkole
Nasze propozycje gier i zabaw w szkole
1. Kółko graniaste - dzieci w połączonym kole krążą i śpiewają: ,,Kółko
graniaste, czworokanciaste, kółko nam się rozerwało, a my wszyscy bęc!"
Przy słowie bęc dzieci upadają na podłogę,a kto będzie ostatni daje
fant, który po ostatecznym zakończeniu zabawy będzie musiał wykupić.
2. Gra w kamyczki - 6 małych kamyczków rozrzucamy przed sobą w niezbyt dużej odległości. Następnie bierzemy jeden podrzucamy go do góry i w tym czasie zabieramy kolejny. Powtarzamy , aż zbierzemy wszystkie kamyki, uważając by nie wypuścić z ręki już zebranych. Jeśli nam się nie uda zadanie zaczyna wykonywać przeciwnik. Wygrywa osoba, której uda się zebrać wszystkie kamyki ustalonym sposobem.
3. Kapsle - pstrykamy kapsel w stronę ściany, od której musi się odbić i wylądować jak najbliżej ściany, wówczas otrzymuje punkt. Wygrywa osoba, która w wyznaczonym czasie uzbiera najwięcej punktów.
4. Gra w klasy - typowa gra w klasy.
5. Zośka- odbijanie nogą małej szmacianej piłeczki, w taki sposób, aby nie upadła na ziemię.
6. Chusta Klanzy - jedna z wielu zabaw np. IMIONA
Uczestnicy stoją w kole, trzymając chustę. Prowadzący wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę Wymienia swoje imię oraz imię tej osoby, Ania do Bartka” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię.
7. Ping pong na korytarzu szkolnym.
8. Pląsy - Niedźwiadek, Kask.
9. Mozaika- dzieci wspólnie układają wspaniałe kompozycje z kolorowych klocków.
10. Berek kucany- dziecko przed złapaniem przed berkiem chroni się kucnięciem. Złapany zostaje berkiem.
2. Gra w kamyczki - 6 małych kamyczków rozrzucamy przed sobą w niezbyt dużej odległości. Następnie bierzemy jeden podrzucamy go do góry i w tym czasie zabieramy kolejny. Powtarzamy , aż zbierzemy wszystkie kamyki, uważając by nie wypuścić z ręki już zebranych. Jeśli nam się nie uda zadanie zaczyna wykonywać przeciwnik. Wygrywa osoba, której uda się zebrać wszystkie kamyki ustalonym sposobem.
3. Kapsle - pstrykamy kapsel w stronę ściany, od której musi się odbić i wylądować jak najbliżej ściany, wówczas otrzymuje punkt. Wygrywa osoba, która w wyznaczonym czasie uzbiera najwięcej punktów.
4. Gra w klasy - typowa gra w klasy.
5. Zośka- odbijanie nogą małej szmacianej piłeczki, w taki sposób, aby nie upadła na ziemię.
6. Chusta Klanzy - jedna z wielu zabaw np. IMIONA
Uczestnicy stoją w kole, trzymając chustę. Prowadzący wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę Wymienia swoje imię oraz imię tej osoby, Ania do Bartka” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię.
7. Ping pong na korytarzu szkolnym.
8. Pląsy - Niedźwiadek, Kask.
9. Mozaika- dzieci wspólnie układają wspaniałe kompozycje z kolorowych klocków.
10. Berek kucany- dziecko przed złapaniem przed berkiem chroni się kucnięciem. Złapany zostaje berkiem.
- Zdobywamy odznakę Super Kucharka za najlepszą dobrą przekąskę
Głosowanie
Nasza zwyciężczyni
oraz zwyciężyła praca Liwii Sikory
Pozostałe prace
Klasa druga w ramach teatrzyku warzyw i owoców przygotowała przedstawienie
,,Chcesz być zdrów jak ryba, jedz owoce i warzywa”
Nauczyciel
opracował na podstawie dostępnych scenariuszy własną wersję i
przydzielił poszczególnym dzieciom odpowiednie role. Po nauczeniu ról
przystąpiliśmy do prób i przygotowania strojów z dużym zaangażowaniem
rodziców. Każdy uczeń mógł sam zdecydować jakim owocem lub warzywem chce
być.
Premiera bajki odbyła się w miejscowym przedszkolu, gdzie wystąpiliśmy wspólnie z klasą pierwszą, która również uczestniczy w programie. Dzięki barwnym strojom udało nam się przykuć uwagę tych wymagających widzów. Na koniec częstowaliśmy dzieci marchewką.
Premiera bajki odbyła się w miejscowym przedszkolu, gdzie wystąpiliśmy wspólnie z klasą pierwszą, która również uczestniczy w programie. Dzięki barwnym strojom udało nam się przykuć uwagę tych wymagających widzów. Na koniec częstowaliśmy dzieci marchewką.
Przedstawienie pokazaliśmy również w naszej .szkole 17.02 -wspólnie z klasą I. Widzowie to klasy III i IV, goście: p.Joanna Kmiecik- dyrektor szkoły, pani pedagog Jolanta Wójcik z praktykantkami.
Aktorzy dostali mocne brawa-co świadczy o sukcesie przedstawienia, trafności doboru tematu. Wszystkich zachwyciły pomysłowe i barwne stroje.
ZADANIE-Zaprojektuj Wodolubka
Przystępujemy do pracy
I miejsce
Wodolubek naszej grupy, to jest zuch nad zuchy! |
Woda zdrowia doda! |
II miejsce
Woda! Woda! Woda! |
Pozostałe prace
Kto o zdrowie dba pije wodę co dnia! |
Pij dużo wody dla zdrowia i urody! |
ZADANIE
-najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu
Lista najciekawszych gier i zbaw wybranych przez dzieci.
- Stróże skarbu – w grze biorą udział stróż skarbu i rabusie. Ten pierwszy siedzi z przewiązanymi oczami w wyznaczonym miejscu. Otaczają go rozrzucone różne przedmioty: kamienie, woreczki itp.. Na skarby czyhają rabusie, którzy cicho się po nie skradają. Gdy stróż usłyszy odgłos woła ,,stój” i pokazuje kierunek, z którego jego zdaniem dobiegł dźwięk. Jeśli wskaże właściwie rabuś odpada z gry. Zdobycz trafia na swoje miejsce. Zabawa kończy się po określonym wyznaczonym czasie. Rabuś, który wziął najwięcej skarbów zostaje stróżem. Wygrywa dziecko, któremu w czasie bycia stróżem skradziono jak najmniej przedmiotów ( przygotowała Liwia Sikora).
- Monetko wyleć na poletko – jedyny rekwizyt jaki jest potrzebny do tej gry to moneta. Wybieramy osobę prowadzącą. Dzieci ustawiają się w pewnej odległości od wybranego punktu. Wszystkie dzieci układają ręce w łódeczkę. Dziecko prowadzące zabawę ma w dłoniach schowaną monetę. Po kolei podchodzi do każdego i udaje, że właśnie tej osobie przekazuje monetę. Ma przekazać ją tylko jednej osobie tak, żeby nikt się nie domyślił. Po dojściu do wszystkich woła ,,Monetko, monetko wyleć na poletko!”. Dziecko mające monetę musi jak najszybciej dobiec do wybranego wcześniej punktu i ,,zaklepać” – reszta próbuje je zatrzymać. Jeśli posiadaczowi monety uda się dotrzeć do wyznaczonego punktu zostaje prowadzącym, jeśli nie wraca na swoje miejsce i grę prowadzi dalej dotychczasowy prowadzący ( przygotowała Liwia Sikora).
- Zabawy z gumą – zabawa polega na
zawijaniu, następnie na jak najszybszym uwolnieniu się z gumy (przygotowała Kinga Mirowska).
- Państwa, miasta na boisku – rysujemy duże koło i dzielimy na państwa dla każdego uczestnika. Wybrana osoba wywołuje państwo, które ucieka, po czym mówi ,,STOP”. Uciekająca osoba ma trafić patykiem do koła. Zabiera jeśli jej się uda część czyjegoś państwa. Wygrywa ten kto ma największy obszar ziemi ( przygotowała Oliwia Góral).
- Berek cukierek (przygotowała Oliwia Góral).
- Ciuciubabka (przygotował Eryk Zalewski).
- Gry w kolory(przygotowała Nicola Żurawiecka).
- Podchody (przygotował Eryk Zalewski).
- Berek chowany (wspólna propozycja).
- Zabawa w klasy (przygotował Eryk Zalewski).
ZADANIE -przygotowanie komiksu
Po realizacji lekcji ,,Dobre i złe składniki” w naszym pożywieniu dzieci przystąpiły do przygotowania komiksu. Pracowały w grupach dwuosobowych lub samodzielnie. Dzieci bardzo chętnie przystąpiły do pracy.
Pomysły były bardzo różnorodne. W drodze głosowania zwyciężył komiks
Liwii Sikory i Patrycji Magiery.
W dalszej kolejności były prace:
Nicoli Żurawieckiej
Zuzanny Lewkowicz
Oliwii Góral
Dawida Nabrdalika i Jakuba Korgóla
Pozostałe prace
Są to propozycje 10 wybranych gier i zabaw przez dzieci w ramach realizacji zadania: Strefa aktywności - najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu
OdpowiedzUsuń